Monday, May 03, 2010

Pindah Johor

Minggu lepas akhirnya kami sekeluarga pindah kembali ke Johor. Hari terakhir aku kerja Jumaat, Sabtu kami terus pindah. Sewa lori dari loriuntukdisewa.blogspot. Perkhidmatan agak memuaskan dan itu yang termurah dapat kami cari untuk angkut barang dari KL ke Johor Bahru.

Rancangan untuk berpindah sebenarnya daripada akhir tahun lepas lagi. Agak sukar nak buat keputusan sebab sayang nak tinggalkan kerja sekarang tapi setelah difikirkan semua perkara, aku rasa pindah Johor adalah jalan terbaik bagi kami.

Hari Isnin, sehari lepas pindah kebetulan abang aku nak balik Kelantan. Keretanya banyak lagi kosong jadi kami ambil kesempatan untuk tumpang balik sama. Tercapai jugak hasrat aku nak balik Kelantan sekian lama. Kesian sebenarnya kat isteri yang dah sarat (8 bulan). Ini kali pertama balik setelah Fathi dapat berjalan, sebelum ni balik Kelantan Fathi baru 6 bulan. 'Mencabar' betul balik dengan anak kecik ni, taknak duduk diam budak ni. 2 kali muntah terjeluak makanan, habis semua orang hidu bau muntah Fathi sampai Kelantan, huhu.

5 hari kat Kelantan, terlepas jugak rindu kat ma dan abah. Harap-harap dengan pindah Johor ni akan dapat lagi banyak kesempatan untuk balik jenguk mereka. Hari Jumaat kami bertolak balik Johor, hari Isnin (semalam) aku kena masuk Singapura untuk interbiu kerja baru.

No comments: